ENS UNIM A LA XARXA DE PARRÒQUIES ECOSOLIDÀRIES!

Després de la xerrada que dimecres passat ens va fer la Maria Bargalló, vicepresidenta de Justícia i Pau, a la que van assistir una trentena de persones de la comunitat parroquial, en el Consell Pastoral hem decidit sumar-nos a la xarxa de parròquies ecosolidàries.

Però què vol dir això i què implica?

Vol dir que volem animar a la conversió ecològica integral i esdevenir un espai on experimentar un nou estil de vida fruit d’aquesta conversió. És a dir, volem ajudar que tots ens adonem que l’estil de vida de la nostra societat, està encaminat al desastre; el materialisme, el consum de matèries i energies per damunt de la capacitat de regeneració pròpia del planeta, etc., ens estan conduint a la desforestació, la contaminació, la desaparició d’espècies, al canvi climàtic, a l’empobriment més gran del països pobres (que ho són per l’abús dels rics) i amb tot això, l’augment de les migracions, dels conflictes violents… on sempre els més perjudicats són els més desafavorits.

Davant de tot això el Papa en les encícliques “Laudato si’” i “Fratelli Tutti” i seguint els ensenyaments de Jesús i la Paraula de Déu, ens proposa 10 línies d’actuació:

1.- Superar l’antropocentrisme

2.- Cuidar, no depredar

3.- Redescobrir la fraternitat i la senzillesa

4.- Cultivar l’espiritualitat

5.- Superar el mite del creixement il·limitat

6.- Superar la tecnolatria

7.- Redefinir el concepte de progrés

8.- Revoltar-nos contra la injustícia

9.- Impulsar el compromís comunitari

10.- Donar una resposta integral

Que, com a ecoparròquia, es concretarien en fer divulgació de la Teologia Moral Social de l’Església (o Doctrina Social); incorporar en les nostres celebracions i pregàries l’espiritualitat ecosocial; promoure entre els membres de la comunitat nous estils de vida, més senzills, amb una gestió ambiental responsable, amb propostes per al conreu de nous hàbits; i finalment amb el compromís social, fent pinya amb altres entitats per ajudar a empènyer la societat en una altra direcció, participant en recollides de firmes, donant suport a campanyes de denúncia i reivindicació, essent solidaris.

Com ens va dir la Maria, però, tot això cal fer-ho pas a pas, començant per coses petites, com posar a la disposició de tots en la web el “full ecoparròquies” que es publica mensualment o pensar com separar millor la recollida i separació de la brossa en els locals parroquials, i anar creixent, potser fins a posar plaques solars a les terrasses de la parròquia per a l’autoconsum d’energia o fins i tot per cedir-la a famílies del nostre entorn en situació de pobresa energètica.

Vés a saber, potser podem arribar a canviar el món…

Consell Pastoral Parroquial