Acció social

Acollida de Càritas

Grup de persones voluntàries que oferim acollida i assessorament.
Horari: dimecres de 10 a 12 h.

Tramat de Vida

Espai de trobada de la “gent gran” per compartir diverses activitats, xerrades, bingo, celebracions, treballs manuals, entre altres.
Horari: Dilluns de 16:30 a 18 h.

És un grup obert, els que vénen diuen que s'ho passen motl bé!

Pastoral de la Salut

L'equip de Pastoral de la Salut ens posem al servei de totes les persones grans o malaltes de la comunitat parroquial que necessitin acompanyament, comunió o suport. Posa’t en contacte amb nosaltres al Despatx parroquial o trucant al 933.450.959.

Acció dels cristians per L’Abolició de la tortura

Un grup de voluntaris de l’arxiprestat, col·labora amb aquesta associació ecumènica que reuneix cristians de totes les confessions, per lluitar per l’abolició de la tortura, de la pena capital i actes cruels i degradants.

Rebost Solidari - DISA

El Rebost solidari Sant Andreu proveeix d’aliments i productes d’higiene a famílies i persones dels barris de Sant Andreu de Palomar, La Sagrera i El Bon Pastor de Barcelona per evitar la seva exclusió social i poder cobrir les necessitats bàsiques alimentàries.

Cada família rep una cita prèvia un cop al mes i un determinat nombre de punts, segons el nombre de membres de la família, amb els quals poden adquirir els productes que necessiten. Els voluntaris contribueixen a l’organització dels diferents productes i l’acompanyament de les persones per treure el màxim profit dels punts de què disposen.

Som al:  C/ Berenguer de Palou,104 08027 Barcelona

Pastoral Penitenciària

Els destinataris d’una Pastoral Penitenciària són els ambients socials més deprimits que cal dignificar, les persones detingudes i recloses en els establiments d’internament i en els centres penitenciaris que, com qualsevol persona humana, es mereixen tota consideració i respecte, les famílies dels detinguts i reclusos que suporten i sofreixen la forçada absència dels seus éssers estimats, i, finalment, aquells que, complertes les seves condemnes, tracten de reincorporar-se al grup normalitzat dels homes i dones lliures.

Els voluntaris treballen en l’acompanyament d’aquestes persones i en la difusió i presa de consciència, en els nostres entorns, d’aquesta realitat, seguint l’ensenyament de Jesús que ens diu: “era a la presó i vinguéreu a veure’m” (Mt 25, 36).

Fundació Privada Centre Educatiu i de Lleure (CEL)

Fundació que actua des del compromís de les comunitats de l’arxiprestat de Sant Andreu. Volem una societat on tots els infants i famílies gaudeixin de les màximes condicions de benestar i integració.

Concretament, a la parròquia de Sant Andreu s’hi desenvolupa el projecte de Reforç Educatiu amb l’objectiu general d’acompanyar els infants i adolescents en el seguiment acadèmic facilitant un espai on poder reforçar i treballar de manera personalitzada les mancances acadèmiques, afectives, psicològiques i socials per una vida participativa en la societat. Les activitats incloses en el projecte són: Berenars saludables, reforç educatiu, seguiment familiar i comunitari, activitats complementàries com sortides o celebracions de l’any (Castanyada, Nadal, Carnestoltes, Sant Jordi, etc.), lleure educatiu. Un grup d’educadors i voluntaris acompanya els nens i nenes inscrits en el projecte.

Fundació Casa Asil

La Fundació Casa Asil de Sant Andreu del Palomar és una fundació privada fundada l’any 1865, que ofereix serveis d’atenció a les persones grans des dels seus orígens i que des de 1879 ofereix serveis d’educació als infants i joves.

Guardonada l’any 1990 amb la creu de Sant Jordi, aquesta Fundació, que ja ha complert els seus primers 150 anys d’existència, es caracteritza per compartir espais i activitats entre la Residència i el Centre de Dia de la Casa Asil i l’Escola Sagrada Família, sent tots els serveis titularitat de la Fundació.