Setmana Santa 2024

Un any més el calendari litúrgic ens ha dut a celebrar el Tridu Pasqual, però no com a tradició o costum, sinó per recordar-nos quin és el centre de la nostra fe, el Misteri Pasqual, el Déu encarnat que ha patit i mort en creu per amor a nosaltres, a la humanitat sencera però també a cada un de nosaltres particularment, i ha ressuscitat! És viu!

A la parròquia hem tingut el goig de viure totes les celebracions, que, amb voluntat de servei, ha preparat l’equip de litúrgia, amb l’atenció a l’ambientació i els signes que cuida tant Mn. Toni, amb la dedicació dels músics i animadors de cants que han ajudat a fer les celebracions encara més participatives i viscudes.

Veníem d’una Quaresma que ens convidava a aturar-nos, pregar i estimar. Diumenge de Rams vam celebrar festivament l’entrada de Jesús a Jerusalem, aclamat com a rei.

I vam reconèixer, en la celebració de la reconciliació, allò de què hem anat prenent consciència durant la Quaresma, des de Dimecres de Cendra, sovint ens equivoquem, fallem, no fem el que hauríem de fer. En l’examen de consciència vam anar repassant els nostres pecats de pensament, de paraula, d’obra i d’omissió i a continuació vam rebre l’absolució individual, però també vam poder viure comunitàriament el goig de la reconciliació.

Dijous Sant vam viure la celebració del Sant Sopar, amb el lavatori de peus, ens vam aturar per seure a taula amb Jesús. Com a commemoració de l’últim sopar de Jesús amb els seus deixebles i com a institució de l’Eucaristia que celebrem cada setmana.

Divendres, vam recordar el camí de la creu, el Viacrucis, que a més d’ajudar-nos a imaginar com es devia sentir Jesús en aquells moments, en la injustícia de la situació, ens ajuda també a tenir presents totes les persones que viuen les seves pròpies creus i injustícies i a pregar per elles. I al vespre, la celebració de la Mort de Jesús, amb la solemnitat que requereix el moment, pregant al peu de la Creu.

I dissabte i diumenge, celebrant la resurrecció! Un final, que ja sabíem, però que mai acabem de viure’l prou. Una alegria que els cristians hauríem de viure tot l’any, i que a vegades, ens n’oblidem, però que cada Vetlla Pasqual recordem i celebrem i ens felicitem amb la comunitat. La Llum del nou Ciri Pasqual, l’aigua beneïda, les lectures que donen sentit al què va viure Jesús, els cants de festa, tot ens ajuda a descobrir i viure l’Amor de Déu, deixar-nos estimar per Ell i ser capaços d’estimar els altres.

I perquè no se’ns oblidi i no quedi enrere, tenim tot el temps pasqual, per anar-ho interioritzant i us deixem també més fotos a la “Galeria d’imatges” del menú principal de la web.

Equip coordinador del Consell Parroquial