Eucaristia en petita comunitat

Com devien ser les eucaristies que feien els primers cristians? No ho sé ben bé, però segurament van ser encontres per rememorar a Jesús i per compartir entre tots el desig de seguir el seu exemple. A la parròquia de Sant Andreu el diumenge passat, 12 de novembre, vam celebrar una eucaristia intentant assaborir aquest sentit de proximitat i de compartir la vida que segurament van viure aquells primers cristians. Som comunitat i hem de poder celebrar-ho mirant-nos als ulls i coneixent-nos més personalment.

La vam fer a la sala gran de la parròquia, però pel volum de gent que vam ser ja s’està qüestionant que haurem de canviar d’espai perquè la sala estava ben plena. A l’hora de l’homilia, vam poder compartir en petits grups què podem fer per construir una cultura de pau al nostre entorn i com cuidar la nostra mare terra, dos grans reptes que ens interpel·len i que vam poder compartir en forma de pregàries.

La idea és fer-la un cop al trimestre i anar buscant la manera que sigui cada vegada més propera, més participada i oberta. Un altre repte que tenim davant seria que hi vulguin participar més joves i nens i s’hi puguin sentir còmodes i amb ganes de ser-hi. Potser a la següent?

Lourdes Bel