Jornada Mundial del Migrant i el Refugiat

El diumenge 24 de setembre vam celebrar al nostre arxiprestat la Jornada Mundial del Migrant i del Refugiat, jornada convocada a escala mundial pel Papa Francesc i organitzada a la nostra diòcesi pel col·lectiu “Caminem junts en la diversitat”.

En contrast amb la ideologia de la por, el rebuig, el menyspreu al diferent, a aquell que arriba a les nostres terres sovint forçat per condicionants climàtics, econòmics o socials adversos, aquesta jornada ens convida a l’acolliment, a caminar junts, gaudint d’una diversitat que ens enriqueix a tots.

Vam iniciar la jornada amb una Eucaristia a la nostra parròquia, una eucaristia amb moltes veus diferents i un sol esperit, moltes llengües i un sol Evangeli, amb diferents nacionalitats entre els assistents, representades també entre els mossens que van concelebrar.

A l’homilia es va reivindicar el lema proposat pel Papa Francesc per la Jornada, “Lliures d’escollir si migrar o quedar-se”. També es va fer èmfasi en la responsabilitat per doble banda d’acollir al nou vingut amb la seva diversitat i per part del nou vingut d’acollir la realitat de la nostra comunitat.

Després vam poder continuar la jornada amb un caminar junts, com a imatge de sinodalitat, cap altres parròquies de l’arxiprestat. Primer a Sant Josep Manyanet amb un dinar conjunt, compartit, tots al voltant d’una mateixa i llarga taula. Gaudint d’una sobretaula amenitzada per unes magnífiques danses Peruanes. Més tard a Crist Rei on vam compartir unes pregàries i el manifest final.

Va estar una jornada per sentir-nos, dins la diversitat, una mateixa Església, amb un caminar junts cap a un món més fraternal i acollidor on pren ple sentit la pregària compartida del “Pare Nostre”.

Josep Ferrer

L’acollida i la missa:

El dinar i el sobretaula:

El manifest i la pregaria de comiat: