Sortida Parroquial a Manresa

El dissabte dia 13 de maig vam fer la sortida proposada a Manresa, amb ocasió dels 500 anys de la conversió de Sant Ignasi de Loiola.

La visita va començar a la Seu de Manresa, basílica dedicada a Santa Maria, edificada sobre un promontori rocós, que encara conserva les restes d’una antiga església romànica. La basílica és un  dels exemples més representatius del gòtic català.

A continuació, visita guiada al Santuari de la Cova de Sant Ignasi, i sessió informativa amb audiovisual. Cal destacar, en primer lloc, el recorregut fins a la Cova, un passadís guarnit d’antics mosaics que acaba en una petita capella que invita al recolliment i la pregària. Cal comentar a més el conjunt de mosaics, obra de l’artista jesuïta Marko Rupnik, que decoren tots els altars laterals del Santuari, i que el mateix artista va anomenar com “UN ESPAI DE TROBADA”. És una obra singular i extraordinària que recrea escenes de la Bíblia i dels Evangelis, a través de 25 escenes i 93 figures.

Després de dinar, en el mateix Centre d’Espiritualitat, vam tenir un temps de convivència i jocs al jardí.

I vam acabar amb una estona de pregària i acció de gràcies en el Santuari, amb una activitat compartida per tots els grups, en la que es va reconstruir el cartell, en forma de mosaic, que llueix avui, a la cartellera de la Parròquia.

Va ser un dia de convivència familiar amb participació de grans i petits de la nostra Parròquia.

Joaquim Sellés

Les excursions sempre són una gran sorpresa.

Vam reunir generacions diferents… de 7 a setantallaaargs, ben acompanyats dels nostres rector, mossens, catequistes, animadors… i units amb els grups de nens de Catequesi o Postcomunió, MIJAC i Grup Tramat de Vida.

Tots junts, a una, sent de la Comunitat tan gran que tenim a la Parròquia de Sant Andreu.

Excursió a Manresa celebrant, els 500 anys, de l’arribada, de Sant Ignasi de Loiola, a la ciutat. Un dia per tenir en compte per la Visita a la Seu i a la Cova mentre, els més petits, feien activitats: gimcana, teatre per aprendre i conèixer la seva història junt amb els MIJAC i el Josep, a l’aire lliure i, les muntanyes de Montserrat, de fons.

Després de dinar…. !!sorpresa!! Hem fet la pregària a la mateixa basílica de la Cova de Sant Ignasi, envoltats dels “Magnífics Mosaics” que impacten de bellesa i una bonica activitat sorpresa on es podia reproduir un d’aquests mosaics amb Sant Ignasi de protagonista junt amb Jesús.

Després hem sortit al jardí. La pluja ens ha deixat fer activitats i jocs entre tots. ¡¡Ei!!, que els més grans tambéééé!!!!

La foto final i, de tornada, ja ploveeent!!.

La Parròquia de Sant Andreu té aquests detalls, dies amb experiències a compartir en entorns i amb persones fascinants que sempre donen ganes de repetir.

Gràcies!!!

Ester Manero

Des del MIJAC, la jornada del dissabte la vam viure amb molta alegria. Els nens i nenes l’esperaven amb ganes. Poder crear nous vincles amb altres persones de la comunitat parroquial  va ser molt enriquidor tant pels animadors com pels infants.

L’espai ens va agradar molt, molt ben adaptat i condicionat per a tota la comunitat. Vam poder gaudir dels jocs del matí i de la visita als mosaics tan vistosos i la cova i vam conèixer una mica més de prop la vida de Sant Ignasi.

El fet de compartir la reflexió i pregària amb la resta de la comunitat i més tard alguns dels entreteniments ens va acostar molt. I si afegim que el clima ens va respectar el dia, què més podem demanar!

Va ser molt bon dia per crear comunitat i Església.

Des del MIJAC agraïm la coordinació i la preparació de la sortida, del transport i a tothom per la participació i el bon caliu que es va generar i viure durant el dissabte.

MIJAC

Visita a la Seu de Manresa:

Visita al Santuari de la Cova de Sant Ignasi:

Pregària al Santuari després de dinar:

Convivència i activitats per la tarda:

Foto de grup i tornada: