Finalistes als Premis Catalunya Construcció 2022

El passat dilluns dia 17 d’octubre, el Jurat dels Premis Catalunya Construcció 2022, XIX edició que organitza el Col·legi d’Aparelladors, Arquitectes Tècnics i Enginyers d’Edificació de Barcelona, ens va visitar per veure “in situ” l’obra de restauració de la cúpula de l’església de Sant Andreu de Palomar, a l’haver estat elegida com una de les tres obres finalistes, de les 27 candidatures presentades en la categoria de rehabilitació.

Els membres del jurat va poder escoltar les intervencions realitzades, tot pujant a l’interior de la cúpula restaurada i al seu cupulí. L’arquitecte Josep Esteve conjuntament amb l’aparellador Francesc Belart, els van instruir amb les explicacions tècniques de l’obra portada a terme.

També van pujar al campanar, per observar l’obra de la cúpula des de l’exterior pròxim i acabar amb les explicacions de l’execució i la seva dificultat.

Des de la parròquia es va explicar al jurat, el símbol que representa la cúpula per al poble de Sant Andreu, utilitzat en tants comerços com en la formalització de l’Skyline de Sant Andreu.

Igualment, es va poder informar del Pla Director que s’està treballant, per seguir en les obres de rehabilitació i consolidació en què s’agrupa el conjunt d’edificacions format pel Temple, la Capella del Sant Crist dels Segadors i la Casa Rectoral.

Esteve Cabré