La Nit de les Religions

El proppassat dissabte, dia 17 de setembre, es va celebrar a la Parròquia de Sant Andreu una sessió de La Nit de les Religions que, per primera vegada, es feia a la nostra parròquia.

La seva intenció, com deia el programa, és ser un espai de diàleg i trobada entre les diferents creences i  religions que ens mostren la riquesa i la diversitat del nostre món. Aquesta iniciativa, a més, busca trencar prejudicis i estereotips que són font de diverses formes de discriminació, i promoure els valors de la cultura de la pau i del diàleg. Per això, s’han fet una diversitat de xerrades, tallers, concerts… a diferents  espais de la ciutat de Barcelona amb la participació de 50 centres de culte i entitats.

Mossèn Toni va fer una petita introducció juntament amb la representant de l’organització, la Laura Círia, donant pas al Sr Manuel Martín, historiador i membre del Centre d’Estudis Ignasi Iglesias de Sant Andreu.

En Manuel Martín va parlar de la història de la Parròquia i de com, al llarg dels anys, els poble de Sant Andreu va anar creixent  a redós del temple. Va parlar de les pintures que llueixen a les parets del temple, obra del pintor andreuenc Josep Verdaguer, i ens  conduí per la història a través de la Capella dels Segadors, ara en mal estat, que ha estat testimoni important de la història de Catalunya.

A continuació la Capella Gramalla, va interpretar diverses peces musicals que van fer les delícies de tots; donant així per acabat l’acte, que va saber connectar i agradar. GRÀCIES  A TOTS!!!

Manel Morgades