ANUNCIAR JESÚS AMB OBRES I PARAULES

Aquest és el lema de l’Acció Catòlica General (ACG) per a la seva IV assemblea i trobada de laics de parròquies que han celebrat entre el 21 i el 24 de juliol a Barcelona amb la participació de laics i mossens de més de 40 diòcesis i amb la presència d’alguns dels seus bisbes. Un miler de persones que s’han trobat en el col·legi La Salle – Bonanova. Alguns membres de la nostra comunitat parroquial, també dels joves, i de l’arxiprestat hi hem participat. Fa goig veure com de gran i diversa és la nostra família cristiana.

Dijous, en l’acte inaugural, amb molt sentit de l’humor i amb molt sentit catequètic, van explicar el lema. Ho van fer donant resposta a les preguntes fonamentals: Què? Qui? On? Com? Quan?

Què hem d’anunciar? El Kerigma o anunci de la Bona Notícia. Hem d’anunciar a Déu, que és Pare, que ens dóna el seu amor. Que ens regala a Jesús, el seu Fill, que és Llum, és el Camí, és el nostre salvavides. Que al seu torn ens regala l’Esperit Sant que és el “wifi” que ens permet comunicar-nos amb el Pare i el Fill i sentir el seu Amor que ens empeny a estimar els altres.

Qui ho ha d’anunciar? Aquest anunci és la missió de tots els batejats. De totes les edats. Tots nosaltres, doncs, hem rebut aquest encàrrec del mateix Jesús: “Els digué: -Aneu per tot el món i anuncieu la bona nova de l’evangeli a tota la humanitat” (Mt 16,15)

On s’ha d’anunciar? A tot arreu, dins la parròquia i també al carrer, a l’escola o a la feina, a la comunitat de veïns, al barri o poble. Especialment, on són els més pobres, els més desafavorits, els preferits de Jesús. Sobretot a aquells que no el coneixen i necessiten saber que Ell els estima.

Com s’ha de fer? Com diu el lema: amb obres i amb paraules. Amb les nostres accions, en el nostre dia a dia, sabent que tot allò que fem ho fem amb el Senyor al nostre costat, amb l’amor i l’alegria que això comporta. I també donant raó de la nostra fe, explicant i compartint la font de Vida, que és Jesús i la Paraula. I sense oblidar-nos del nostre aliment per tenir forces renovades: l’Eucaristia.

Quan? Sempre. 24 h al dia. 365 dies a l’any. Perquè aquesta és la missió a què estem tots cridats. Ja que sabent-nos afortunats d’haver rebut el gran regal que és l’Amor del Pare no podem fer menys que compartir-lo amb els altres, amb tothom.

El divendres al matí es van fer tallers per sectors (infants, joves i adults) amb testimonis sobre ANUNCIAR AMB OBRES i després hi va haver una estona per compartir.A la tarda es va treballar sobre ANUNCIAR AMB PARAULES. Els adults per exemple vam tenir una taula rodona amb diferents persones vinculades a l’ACG en diferents àmbits. En acabat una estona per debatre i votar línies de futur pels 4 anys vinents per sectors i van concloure amb una missa a la Sagrada Família.

El dissabte es va aprofundir en com podem SER TESTIMONIS DE DÉU en el món. La dinàmica de joves, per exemple, va ser molt lúdica i es va intentar que agafessin compromisos concrets en diferents àmbits del seu dia a dia: escola, família amics, comunitat… des de l’on?, el com? i el quan? També es va concloure el treball amb una eucaristia per sectors. La tarda va ser més en clau interna de l’ACG, es va fer un recull amb vídeos i testimonis del treball fet fins ara i després es van fer votacions per decidir la renovació de la presidenta i el canvi d’algun càrrec amb el reconeixement pertinent i agraïment a qui marxa, es van aprovar els objectius de l’ACG per als pròxims anys, que sobre els pilars de l’espiritualitat, la missió, la formació i l’organització és: “des de les parròquies, fer possible que altres es trobin amb Jesús i impulsar compromisos personals i comunitaris que transformin la vida de les persones que tenim a l’entorn, posant especial atenció als pobres”.

El diumenge, es va fer la missa d’enviament a Santa Maria del Mar després de la que cadascun dels participants tornava a la seva parròquia amb la il·lusió renovada i amb idees noves sobre com dur a terme la missió a què estem cridats tots els cristians: Anunciar l’evangeli de Jesús.