ECOCASAL D’ESTIU DEL CEL SANT ANDREU

El passat 27 de juny, va començar el quart casal d’estiu que la Fundació CEL realitzem al barri de Sant Andreu. Els dos primers anys el vam realitzar gràcies al suport de l’escola Salesianes i aquests dos últims anys dins de la nostra Parròquia de Sant Andreu de Palomar.  El casal està liderat per les educadores Marta, Melani, Ana, Ariadna, Esther, la súper voluntària Judit i l’educador Miquel, que són els encarregats de conscienciar els infants i joves sobre el maltractament animal, els animals en perill d’extinció i com nosaltres podem protegir els animals que habiten al nostre planeta amb bones pràctiques. Aquest tema serà l’eix i centre d’interès de tot el casal, on es treballaran els valors que vol promoure la Fundació i conclourem amb els objectius que com equip educatiu vam voler abordar al començament del curs.

Són les 9.30 h i el carrer del Pont s’omple de màgia, de ganes, d’energia positiva i d’il·lusió promoguda per 50 ecolíders d’entre 6 i 16 anys. El casal s’ha dividit en tres grups: els salvadors d’animals, els veterinaris i veterinàries i els BlackWolf; però comparteixen pràcticament totes les activitats i sortides. Quan volem remullar-nos anem a la piscina de Can Dragó o de Can Zam, hem anat a visitar el zoo de Barcelona per veure en quines condicions estan els animals. Hem visitat el nostre jardí botànic i contemplat les bones vistes que tenim des de Montjuic, hem gaudit de l’edifici modernista de l’hospital Sant Pau i hem visitat molts parcs del nostre barri i de Santa Coloma de Gramenet. Però si volíem fer esport i riure molt, també ho hem pogut fer anant a jugar a Pàdel, al Salting o a l’Illa Fantasia. El millor d’aquesta aventura no ha estat el fet de poder crear noves amistats, conèixer a gent nova, pensar i plantejar-nos com fem les coses, sinó que el millor ha estat crear aquest vincle amb els nostres referents, menjar amb germanor al so de la música que donava llum en començar a dinar i aprendre a esperar, respectar-nos i estimar-nos com una petita família. Som la família CEL i ens sentim identificats amb cada una de les lletres. Algunes de les activitats que hem realitzat, les hem volgut compartir amb el CEL de la Sagrera i el CEL del Bon Pastor. Enguany no hem pogut fer colònies, però segur que el pròxim any sí que podrem.

Esther Sánchez (Coordinadora CEL Sant Andreu)

La selva
El desert