DIUMENGE DE PENTECOSTA. GRÀCIES ESPERIT SANT!

Diumenge de Pentecosta, el grup de litúrgia va preparar aquest text que ens ajudes a viure amb agraïment tot el viscut durant el curs:

Veniu Esperit sant i ompliu els nostres cors del vostre amor

Pel sagrament del baptisme ens iniciem a la vida cristiana i ens incorporem com a membres de ple dret a l’Església, la comunitat dels deixebles de Jesús. Hem estat batejats en el nom del Pare i del Fill i de l’Esperit Sant. Pel baptisme rebem tots els dons de l’Esperit. Ell ens acompanyarà i guiarà tota la vida perquè som temples de l’Esperit Sant, perquè Ell habita en nosaltres!

L’Esperit és el qui ens dóna vida, el que ens guareix, el que ens dóna la força per estimar, el que ens envia a continuar la seva obra.

Els apòstols estaven tancats per por dels jueus. Jesús es posa enmig d’ells i els diu: “Pau a vosaltres. Com el Pare m’ha enviat a mi també jo us envio a vosaltres. I els digué: Rebeu l’Esperit Sant”. Llavors plens de l’Esperit Sant i, sense por, van començar a anunciar el que Jesús havia dit i havia fet. (Jn 20,19-20)

L’Esperit de Jesús ressuscitat, l’Esperit sant, ho impregna tot. “El vent bufa allà on vol; en sens la remor, però no saps d’on ve ni on va. Així mateix passa amb el qui neix de l’Esperit.” (Jn 3,8).

Ser cristià no és només un conjunt de veritats que creiem, ni un conjunt de coses que hem de fer. Ser cristià és, sobretot, l’acció que algú, l’Esperit, realitza en nosaltres, i en l’Església, i també en el món.

Vine Esperit Sant, omple’ns de la teva gràcia,

vine Esperit Sant, omple’ns la ment i el cor,

omple’ns del teu amor!

Gràcies Esperit Sant per aquest curs que ja s’acaba, ens has dut a celebrar la fe en comunitat, ens mantens units com l’amor uneix la família, junts hem viscut els sagraments, baptismes, comunions i l’eucaristia de cada setmana, la unció, algun matrimoni, el perdó. Pel do de la PIETAT, ens empenys cap als altres, desde el grup d’acolliment de Càritas, el Tramat de Vida, el Rebost Solidari (DISA), el CEL, la pastoral de la salut i així els ajudem a viure el do de la FORTALESA. Pel do del CONSELL hem pres noves iniciatives i decisions aquest curs, com sumar-nos a la Xarxa de Parròquies Ecosolidàries, com el treball realitzat pel sínode. A través de les celebracions i pregàries que ha preparat el grup de litúrgia, creixem en el do de la SAVIESA i en ENTENIMENT. La Comunitat i les activitats que es realitzen a la parròquia ens ajuden, pel do de la CIÈNCIA a trobar Déu en els altres, en les coses petites, en la Creació.

Gràcies Esperit Sant pels dons rebuts, gràcies perquè vius en mi, gràcies perquè vius en nosaltres!!!

A continució, un grup de voluntaris, ens va oferir la Dansa Contemplativa d’invocació a l’Esperit Sant, és una dansa per demanar que l’Esperit vingui sobre nosaltres, que ens inundi i ens transformi. Que com a conseqüència d’aquesta transformació, canviin les nostres relacions, ens llancem a noves situacions i ens obrim a tota la humanitat.