REFLEXIONS SOBRE LA RECUPERACIÓ PER A ÚS SOCIAL D’UN HABITATGE AL BARRI DE SANT ANDREU DE BARCELONA

Davant la recuperació de l’ús d’un habitatge al barri el passat dimecres 18 de maig, volem compartir amb la comunitat cristiana les següents reflexions:

1. Els pisos que gestiona la Fundació Foment de l’Habitatge Social estan destinats a persones soles i famílies en situació de vulnerabilitat que volen fer un procés i un treball conjunt per millorar la seva autonomia. El nombre de pisos que gestiona la Fundació és limitat i els hem de destinar a les famílies més vulnerables que compleixen tant els compromisos referents al seguiment social, al seu procés de formació i inserció laboral, com la seva vinculació a Serveis Socials.
  2. Els pisos de què disposa la Fundació són recursos sempre temporals. En aquest moment, tenim més de 30 famílies en llista d’espera. Considerem que aquestes famílies amb infants que acompanyem i que es troben en llista d’espera, han de tenir prioritat per accedir a l’habitatge que estaven esperant.
  3. La nostra missió és dedicar els habitatges d’ús temporal que gestiona la Fundació a ajudar les famílies que acompanyem. No respectar aquest acord és un greuge per a les famílies que sí que respecten la nostra missió i el seu compromís, amb les quals hem fet un pla de treball integral, i que després de dos, tres, o fins i tot cinc anys de treballar conjuntament, hem pogut trobar junts una alternativa residencial.
  4. Som molt conscients, com la resta d’entitats socials, que la situació actual de l’habitatge és un problema greu, i fa temps que reclamem més parc públic d’habitatges socials. Però la solució a aquesta emergència habitacional no ha de passar per un ús indegut de pisos destinats a intervenció social temporal per a famílies vulnerables que sí que volen dur a terme un pla de treball conjunt, sinó perquè les administracions facin efectives unes noves polítiques d’habitatge que garanteixin un habitatge digne per a tothom.
  5. Finalment, des de la Fundació Foment de l’Habitatge Social i des de Càritas Diocesana de Barcelona hem de garantir que les aportacions que rebem de socis i donants van destinades a les persones que realment ho necessiten. És per això que cal actuar en conseqüència i d’acord amb els principis de bona gestió i transparència que caracteritzen ambdues entitats.