L’ESGLÉSIA SOM TOTS

Aquests darrers mesos hem estat treballant la sinodalitat a la nostra parròquia, hem fet trobades de la comunitat per parlar de com veiem l’Església a partir de la nostra vivència personal, de cap a on creiem que ha d’anar i quins passos podem fer per a millorar l’escolta, la participació, el diàleg, el discerniment, la corresponsabilitat, la presa de decisions, la celebració, la missió, la comunió.

Després d’aquestes trobades hem publicat les conclusions i propostes, que també s’han enviat al bisbat; i en el Consell Pastoral i els diferents equips de treball, anem mirant de concretar-ho i veure què podem fer i com fer-ho.

Un dels temes que es repetien eren el paper dels laics i, especialment el de les dones, dins l’Església. L’equip de litúrgia, ja pensant sobretot de cara a l’estiu, va acordar crear un equip de persones, preparades, per poder fer la Celebració de la Paraula.

Aquesta setmana ja s’ha estrenat la Rosa M. Ella fa cada setmana la Celebració de la Paraula a la Casa Asil, pels residents, com a responsable de la Pastoral. Aquest dijous, l’ha fet a la parròquia, per a la comunitat, celebrant amb el seu propi estil, amb el seu tarannà, i val a dir que amb molt bona acollida.

La formació dels laics i laiques serà molt important en el futur de l’Església, per anar desenvolupant tasques, que tradicionalment no hem realitzat, però que de mica en mica seran més habituals. Preparem-nos, doncs, l’Església és a les nostres mans, l’Església som tots.

Teresa Baqueró