SERVEI SOCIAL TRAMAT DE VIDA DE CÁRITES A LA PARRÒQUIA DE SANT ANDREU

Què és i què fem en el grup del Tramat de Vida? És un projecte de Cárites que té com a objectiu millorar la qualitat de vida de les persones grans del nostre barri, a través d’un programa d’activitats i d’animació per tal de potenciar les seves capacitats de la vida diària i la relació amb els altres, i que a més, sovint es converteix en amistat entre els/les participants.

La gent gran són els beneficiaris de l’esmentat projecte i han d’ésser la part més activa del grup, així com els voluntaris, que són els qui programen les activitats i les duen a terme, animant i acompanyant a les persones que participen.

Entre les diferents activitats que practiquen els participants tenim: treballs manuals, cançons, gimnàstica, reflexologia podal, jocs de taula, lectura de llibres, jocs de memòria, bingo i xerrades amb diferents temes d’interès general impartides per professionals externs amb experiència en cadascun dels temes que es presenten.

En aquesta línia, el passat dilluns dia 04 d’abril, es presentà el tema “Consells per a la seguretat, tant al domicili particular com a l’exterior”. Les persones grans són fàcil objectiu dels lladres, de la gent òrfena dels més mínims valors, dels vividors que no tenen la més mínima sensibilitat cap a ningú; i,  per tant, són preses accessibles a les seves malifetes. Advertències com no portar joies a la vista pel carrer, portar la bossa a la part davantera, retirar diners dels caixers sempre acompanyats per algú, no obrir la porta de casa a ningú, sigui qui sigui…, i d’altres, han estat consells que els poden ajudar a potenciar la seva pròpia seguretat.  Aquest espai d’informació cap als nostres participants del Tramat de Vida va ser encarregat a una dotació dels Mossos d’Esquadra, que d’una manera brillant el van desenvolupar.

El grup del Tramat de Vida ens veiem cada dilluns, de 16.30 a 18.30 hores de la tarda, en els locals de la nostra parròquia de Sant Andreu de Palomar.

Us volem animar i convidar a tots i a totes a venir un dia i provar aquesta experiència. Molt possiblement us agradarà, i l’equip sencer uns rebrem amb els braços oberts.

Àngela Mas