L’escala de la Quaresma

Durant aquesta Quaresma  a la Missa Familiar del dissabte al vespre ens hem preparat per a la gran festa de la Pasqua, ens hi ha ajudat els dibuixos del Fano, que aquest any ha fet servir el símil d’una escala; una escala que ens ajuda a preparar-nos per la mort i la resurrecció de nostre Senyor. Com tota bona escala té uns esglaons ben ferms per poder arribar a dalt, al nostre Pare. Els esglaons d’aquesta escala ens han ajudat a reflexionar i a preparar-nos.

El primer esglaó ens dóna la paraula “ELEVA”, amb ella hem vist que ens cal trobar la força per vèncer les temptacions i fer camí cap a Ell, amb l’ajuda de l’Evangeli.

El segon esglaó la paraula “ESCUCHA”, hem vist que ens demana trobar-nos amb Jesús, escoltar-lo amb serenitat, i anar assumint els desafiaments del dia a dia en el camí cap a la creu. Necessitem la seva llum, enmig de tantes crisis per mantenir l’alegria i l’esperança.

El tercer esglaó la paraula “PERSEVERA”, per als infants l’hem traduït per PACIÈNCIA, cal ser pacients, sovint els fruits no són immediats, i que amb la seva ajuda i el nostre esforç podem donar fruits molt bons.

El quart esglaó “VUELVE A LA CASA DE DIOS-PADRE”, ens recorda que ens cal tornar a la casa del Pare, per sentir el seu Amor i el seu Perdó incondicionals, que ens ajudaran a estimar als altres així com ho fa Ell.

El cinquè i últim esglaó abans d’arribar a la Pasqua, “PERDÓN”, ens has recordat que ens estima tal com som, amb totes les nostres debilitats, que sempre ens perdona i ens anima a ser cada dia una mica millors.

Durant aquesta Quaresma hem pujat l’escala que ens porta a poder gaudir, preparats de cor per la seva Resurrecció.

Maite Carretero