Romeria a Montserrat 2021. Expectatives i Experiència!

La idea va sorgir i va anar agafant forma quan el mossèn va anunciar-ho al final de la celebració. La Maite, la meva dona, ja hi va participar fa uns 20 anys. Jo tenia curiositat per experimentar-ho, primer com a repte personal per afrontar els 52 quilòmetres del trajecte, i també per trobar i experimentar el sentit de la Romeria més enllà de la distància física a recórrer.

En escriure aquestes paraules i des de la perspectiva dels dies que han transcorregut des que vàrem completar la Romeria, puc dir que és una experiència molt gratificant molt més enllà del que representa superar el recorregut. La companyia, el fet de compartir camí en comunitat, amb gent que majoritàriament no coneixia d’abans i vas creant un fil que ens uneix, anem fent Comunitat  junts i també tenir temps per reflexionar un mateix, allò que és veritablement important. Moments de pregària durant el pelegrinatge que ens uneixen a Jesús.

És molt gratificant veure com tots junts fem el cim, arribem plegats al Monestir de Montserrat, on ens espera una tassa de caldo ben calent preparat per membres de la comunitat que ens esperen ii ens feliciten pel camí fet. Tinc moltes ganes de treure’m les sabates de caminar i donar-me una bona dutxa. Descansar de l’esforç físic, un sopar lleuger perquè després de l’esforç hi ha poca gana.

Acabem el dia amb una vetlla de pregària a la Basílica, l’espai és magnífic i majestuós que et convida a la reflexió i a fer experiència de fe, encaminats a reflexionar en el veritable sentit del pelegrinatge, de fer camí junts, on el que importa és que arribem tots , no que arribi jo.  Anem a descansar que les cames i els peus del pelegrí necessiten recuperar-se i demà ens espera un altre dia.

A les 9.15h del diumenge ens retrobem a la Basílica els que vàrem pujar a peu i molts altres membres de l’arxiprestat que han arribat aquest matí per celebrar l’eucaristia tots junts, ha costat una mica aixecar-se, però ens posem en marxa per compartir l’eucaristia dominical, avui hem canviat la parroquial per l’arxiprestal, on les diferents parròquies hem viscut una estona de pregària conjunta.

Ens quedem amb les ganes d’escoltar el virolai, és impossible  accedir novament a la Basílica, ja hi tornarem un altre dia.

En l’àmbit familiar hem trobat a faltar alguna activitat més infantil, és veritat que no hi havia gaires infants, potser un repte per l’any vinent pot ser d’engrescar-los i fer les famílies més partícips de la Romeria.

El dinar de germanor, una mica deslluït pel tema pandèmia, però sí que feia goig veure tantes taules de persones del mateix arxiprestat.

Abans de donar per finalitzada la Romeria, fem una petita pregària, on donem gràcies a la Mare de Déu, simbòlicament vam passar el bastó del pelegrí (va quedar a Barcelona) a la parròquia del Pare Manyanet i per últim la Capella Gramalla ens va interpretar unes nadales.

Ens acomiadem tots junts amb l’hora dels adéus i fem la foto que tanca la 41 Romeria a Montserrat.

Dos dies després, d’haver completat el camí ja em vaig plantejar tornar-hi l’any següent! I des d’aquestes línies, vull agrair a l’organització, tan a la logística-transport, als guies que ens varen ajudar a arribar al destí segons previst, també als companys de Romeria, doncs sense ells no es podria parlar de Romeria, i com no… Mai podré agrair prou la Maite, la meva dona, i a l’Aina, la meva filla, que em van proposar i animar i preparar des del principi a viure aquesta experiència i preparar tota la organització i logística personal i familiar per fer-ho possible!

Ens veiem novament l’any vinent fent camí junts!

Família Germà Carretero

Us deixem aquí els documents de les Ofrenes-Pregàries, del Comiat i de la Vetlla de pregària i unes quantes imatges.