ECOCALENDARI D’ADVENT DE LA CATEQUESI

El temps d’Advent ens prepara per a l’arribada de Jesús. Ens va obrint al Misteri de Nadal, a través de molts elements. L’equip de catequistes de la parròquia de Sant Andreu (a partir de materials de la xarxa d’Ecoparròquies i de l’Acció Catòlica General), hem preparat un calendari d’Advent en el que anirem jugant amb la Corona d’Advent, amb el Pessebre i amb la cura i respecte a la casa comuna, la Creació. Us proposem activitats, reflexions, pregàries, perquè volem que el nostre cor estigui preparat per viure un Nadal més net, viure en família la preparació d’un autèntic Nadal, allunyat del consumisme.

A casa podeu explicar el simbolisme de la corona d’advent a partir d’aquest 4 elements:

• La seva forma circular, que no té ni principi ni fi, és el símbol  de l’eternitat.
  • Els elements naturals que la formen simbolitzen l’esperança i la vida.
  • Les quatre espelmes que s’encenen d’una en una, durant els quatre diumenges d’advent, simbolitzen la llum enmig de les tenebres: la salvació que porta Jesucrist és llum per a la vida de cada persona.
  • El color vermell significa l’amor de Déu

Podeu preparar amb els infants, a casa, una corona d’advent amb elements naturals:  branquillons,  fulles  seques,  pinyes,  pomes,  rodanxes  de taronja o llimona seques… (cal anar molt en compte de no malmetre cap planta i sobretot no agafar mai ni molsa, ni boix grèvol, ni galzaran perquè són espècies en perill i estan protegides).

Dia a dia, clicant sobre les icones, anireu trobant les diferents propostes. Esperem que us agradi i us ajudi a viure a casa el veritable Nadal!

Equip de catequistes