JA HEM INICIAT LA CATEQUESI!

Aquesta setmana ja hem iniciat el curs a la Catequesi. Tot l’equip de catequistes està preparat per viure aquesta gran experiència, tan rica per a tots nosaltres.

Pels de 1r i 2n any de catequesi de comunió hem començat amb reunions de família, per explicar el nostre projecte i demanar la col·laboració de tothom, és molt important crear vincles, que infants i adults se sentin acollits a la parròquia, perquè Fem comunitat i ens sentim família!  Per això aquest any iniciarem un espai de trobada per aquests pares i mares. Començarem oferint un cafè i una estona de conversa i estem oberts a descobrir cap a on ens portarà al llarg del curs. Serà una oportunitat per parlar del moment actual, del tema que estan treballant els infants a catequesi, d’algun projecte parroquial o arxiprestal, potser fins i tot, de viure algun moment més espiritual… ja ho anirem veient.

I com la catequesi no s’acaba quan els nens fan la comunió sinó que els nens/nenes, nois i noies poden seguir fent camí plegats, també els grups de post comunió i de preparació per a la Confirmació han començat a reunir-se per seguir coneixent Jesús i ajudar-se mútuament a seguir el seu camí. I fins i tot, joves ja confirmats, continuen junts compartint en grup la seva fe.

L’equip de catequistes entenem que la principal responsable de l’educació cristiana dels infants és la família, perquè dels pares i mares aprenen els valors, el que és important per a ells, quin és el seu model de vida, en què creuen… Però com a comunitat parroquial acollim i acompanyem les famílies en aquesta tasca. No és fàcil implicar-nos-hi tota la comunitat, i ho deleguem en els catequistes, que assumim aquesta missió i cada setmana (o quinzenalment els més grans) compartim amb els infants les vivències i els coneixements, els ensenyem a viure i estimar com ho feia Jesús. Amb la missa familiar de cada dissabte, sí que som tota la comunitat que els ensenyem a celebrar la fe i a compartir-la.

L’equip de catequistes som: la Carmen, la Míriam, la Lia, l’Asun, la Maite, el Josep, la Marisa, la Sandra, la Eugenia, la Lourdes, la Georgina, el Miquel i la Teresa. Tots molt contents de rebre de mans de la comunitat parroquial aquesta missió de transmetre la fe als infants i als joves i que ens permet compartir i aprendre molt de tots ells i entre nosaltres. En la missa familiar d’aquest dissabte ens hem presentat a la comunitat i Mn. Toni ha fet una pregària de benedicció i enviament per a nosaltres, però la catequesi som tots. Que tinguem tots, doncs, un bon curs!

Equip de catequistes

Sant-Andreu-Paolomar

CAMPANYA PLA DIRECTOR

El 1846 l’església de Sant Andreu de Palomar es quedà petita i es decidí reconstruir-la per ampliar-la, a càrrec de l’arquitecte Pere Falqués i Urpí.