Fem comunitat. Sentim-nos família!

Els darrers diumenges, hem estat celebrant el Temps de la Creació, durant aquestes setmanes hem recordat com la Terra és la nostra casa comuna, com són d’importants totes i cadascuna de les espècies i també els recursos naturals que ens ofereix i que no podem menystenir ni malgastar. També hem recordat que aquest regal que Déu ens ha fet, ens ha demanat que el cuidem i protegim.

Potser podem pensar que la Creació és massa gran per sentir-nos-en responsables, però podem fer un zoom amb l’objectiu i mirar al nostre voltant, mirar-nos a nosaltres mateixos i revisar les nostres actituds, les nostres accions. Què fem per cuidar i preservar el nostre entorn? Com és la nostra economia? Les nostres relacions socials? Com cuidem els que tenim a prop?

Així volem començar aquest curs parroquial, cuidant la nostra casa comuna, la Terra, començant per cuidar la nostra comunitat parroquial, sentint-nos a la parròquia com a casa nostra, sentint-nos realment com una família.

Per això, i continuant amb la simbologia de la tenda de campanya com a casa per a tothom, símbol d’hospitalitat, d’acolliment, de diàleg, de refugi, d’humilitat, de senzillesa, de pelegrinatge, d’agraïment, símbol de la Paraula que feta home planta la seva tenda entre nosaltres. Continuant doncs amb aquesta simbologia, condicionem aquesta tenda pensant en la comunitat parroquial.

Hi posem un pal de caminar, perquè des del Tramat de Vida i la Pastoral de la Salut volem acompanyar i ser el suport dels més grans de la comunitat i dels que estan malalts i no poden acostar-se a l’església.

També tenim molt presents els més necessitats, a través de l’Acollida de Càritas, del Rebost Solidari DISA i de la Fundació CEL, per això posem també en la tenda una carmanyola.

No ens oblidem del sac de dormir que ens fa sentir més còmodes en la nit, com volem que se sentin les famílies joves entre nosaltres, acompanyant-los en l’educació en la fe dels infants, en la vivència espiritual de pares i fills, tant des de la Catequesi com des del MIJAC.

Volem que la convivència en la nostra família parroquial sigui alegre, animada i participativa. Qui millor que els joves i la música ens poden oferir això! El grup de guitarres dels dissabtes i els animadors i animadores de cants de diumenge ens ajuden a participar en les celebracions en forma més joiosa i festiva. Per això no pot faltar en la nostra tenda una guitarra.

Posem també en la tenda una capelina, per expressar l’aixopluc i la seguretat que ens dona la tasca del Consell d’Economia. Ens cal mantenir aquest edifici que tant estimem, segur i sostenible. Les despeses són moltes i cal fer-ne front entre tots, en família.

Tot el que vivim com a comunitat, ho fem amb l’ajut de l’Esperit i l’Aliment de l’Eucaristia, és important per a la nostra fe, individual i comunitària, viure els Sagraments. L’equip de Litúrgia i els Acollidors de Matrimonis i Baptismes ens ajuden a fer-ho de manera viscuda i plena de sentit, no rutinària o per obligació. És com l’aire que respirem.

L’Amor del Pare que ens fa germans, ens uneix com a comunitat i ens fa sentir família. Després d’aquest temps de pandèmia en què hem hagut de mantenir les distàncies, se’ns ha limitat el nombre de persones que ens podíem reunir o fins i tot que podíem assistir a les celebracions, aquest curs, és més important que mai que ens puguem retrobar, que fem comunitat i ens sentim família! Perquè la família és la que sempre ens fa costat, la que ens dóna un cop de mà quan ho necessitem, la que ens escolta i ens acompanya, i així volem que sigui la nostra comunitat i els nostres grups parroquials.

Teresa Baqueró