FORMACIÓ DE CATEQUISTES

Aquest juliol, aprofitant que s’ha acabat el curs escolar i també, per tant, la catequesi, se’ns han proposat diferents formacions als catequistes.

D’una banda, el Secretariat Interdiocesà de Catequesi (SIC), ha proposat en les Jornades per a Responsables de la Catequesi, una formació sobre el treball en equip. La tasca dels catequistes no és una tasca individual, és producte d’un treball en equip, en el que les diferents persones del grup s’estimen, es recolzen i es coneixen de manera que poden treballar en total confiança, respecte i coordinació. Aquesta manera de treballar la percebran els infants i les seves famílies i serà molt més enriquidor el testimoniatge que els ofereixen. El SIC també ens ha anunciat que pel setembre tindrem a la nostra disposició material nou per a la catequesi d’infants i d’adults.

D’altra banda, la Delegació diocesana de catequesi de l’Arquebisbat de Barcelona, conjuntament amb la del Bisbat de St. Feliu i la del Bisbat de Terrassa, han organitzat la Setmana Catequètica amb l’objectiu que els catequistes anéssim descobrint i aprofundint en alguns aspectes del nou Directori per a la Catequesi que ha publicat el març de 2020 el Pontifici Consell per a la Promoció de la Nova Evangelització. Concretament s’ha treballat el primer anunci, primer perquè en molts casos els infants arriben a la catequesi sense que mai ningú els hagi parlat de Jesús, i primer, també, com a primordial. El segon aspecte treballat ha estat la família, una catequesi dirigida només als infants fa que sigui molt difícil que Jesús entri a casa seva, però si d’alguna manera aconseguim que les famílies participin de la catequesi, la formació serà més completa i coherent. I finalment, comparant amb el concepte de catecumenat, la catequesi és un procés en què es va aprenent no només de manera intel·lectual sinó també de manera afectiva i experiencial i en això tenen un valor molt important els signes sagramentals i els elements rituals. És, també, molt important com traspua la pròpia  experiència de fe en el dia a dia dels catequistes, com famílies i nens en poden tenir experiència a través de la relació viscuda amb els catequistes.

Ara els catequistes de Sant Andreu estem de vacances, però pel setembre tornarem al treball en equip, i ens posarem a disposició de la comunitat parroquial per fer en nom seu la tasca de Catequesi al servei dels infants i les seves famílies.

Equip de catequistes