Trobada de l’Acció Catòlica General

“Trobar-se i trobar l’altre” ha estat el lema de la Trobada general de l’Acció Catòlica General (ACG) que s’ha celebrat aquest diumenge dia 4 de juliol a la parròquia de Sant Pacià de Barcelona. A causa de la pandèmia, l’ACG no havia pogut realitzar de forma presencial la seva Trobada general, d’aquí l’alegria i el desig de retrobar-se de nou. Mons. Sergi Gordo, bisbe auxiliar de Barcelona, s’ha fet present participant en la trobada i presidint l’Eucaristia.

La trobada, per força breu i realitzada a l’exterior, en el gran pati de la parròquia, volia fer un recorregut per diferents temes: migració i acolliment; tenir cura de la  casa comuna;  la gent gran –“cultura del rebuig”; reconèixer les emocions viscudes en temps de pandèmia; conèixer el nostre grup; preparar l’Eucaristia; parròquia al servei dels pobres –Pla pastoral diocesà. Tots els tallers han estat animats per membres d’ACG i de les parròquies participants, com la nostra de St. Andreu i amb el nostre rector Mn. Toni Roman que és també el Consiliari Diocesà de l’Acció Catòlica General de Barcelona.

Els assistents –provinents de parròquies de Santa Coloma, Poble-Sec, Sant Pau del Camp, Santa Maria del Mar, Sant Pacià, els Dolors, Sant Andreu,  Crist Rei i Sant Mateu– s’han organitzat en grups que barrejaven gent de diferents parròquies i tant infants, com joves i adults. De forma àgil això ha permès reflexionar sobre els diferents temes i preparar l’Eucaristia. Tots els grups han realitzat tots els tallers.

L’Eucaristia ha estat un moment de donar gràcies a Déu pel retrobament, i per a adonar-nos que és la gràcia del Senyor la que fa possible que, malgrat les nostres febleses, estiguem disposats a ser testimonis de Crist en el nostre món i ens sentim responsables de construir una Església, unes parròquies més en sortida i més fraternes.

L’ACG associa el laïcat parroquial en tres sectors, infants, joves i adults, i, com diu el papa Francesc, ”el carisma de l’AC és el de la mateixa Església encarnada en l’avui i l’aquí de cada església diocesana que discerneix en contemplació i mirada atenta la vida del seu poble i cerca renovats camins d’evangelització i de missió des de les diferents realitats parroquials” (2017, discurs a l’AC en motiu dels seus 150 anys).

.