FINAL DE CURS DE LA CATEQUESI DE COMUNIÓ

El dimecres 26 de maig hem donat per acabat el curs de catequesi on els infants es preparen per a la primera comunió, molts d’ells ja han rebut aquest sagrament per primera vegada, altres ho faran després de l’estiu. Han sigut dos anys de preparació una mica diferents, ja que degut a la pandèmia algunes sessions les hem hagut de fer virtuals, tot un repte per nosaltres els catequistes i pels infants.

Aquest dimecres tots els infants i les seves famílies de 2n any han estat convidades a fer una estona de pregària i reflexió al voltant de les Benaurances (Mt, 5,1-12). Hem descobert que les Benaurances ens ajuden a créixer en el Regne de Déu, i que el desig de Jesús és que siguem feliços i fem feliços als que tenim al nostre voltant.

Hem vist com hem compartit moments de felicitat durant aquest curs: moments de felicitat a la catequesi, a casa, fent petites coses que fan la vida familiar més tranquil·la, amb els companys de l’escola, donant suport amb allò que necessiten, demanat perdó a Jesús i sobretot sentint-nos molt estimats per Ell.

Volem ser constructors del Regne de Déu, començant per petites coses, un somriure, una salutació a aquella persona que ens trobem cada dia al carrer, no barallar-nos amb els germans, amb els amics, demanant perdó i trobant moments per parlar amb Jesús que ens ajuda a carregar el nostre cor per veure el món amb els seus ulls.

Els infants han descobert que la primera comunió no és un punt final sinó una coma, el camí de Jesús continua i continuarem fent camí junts dins la comunitat de Sant Andreu. Esperem retrobar-nos tots en la catequesi de postcomunió i no deixar de veure’ns en la missa familiar!

Maite Carretero (catequista de 2n)

Els nois i noies de 1r hem acabat el curs amb una excursió dins la parròquia. Juntament amb pares i mares hem pujat al campanar i ens hem aturat al cor, dos llocs des d’on podem veure Sant Andreu i Barcelona i l’interior de la parròquia, respectivament, des de noves perspectives.Hem aprofitat també per mirar enrere i valorar aquest curs.

Vam poder constatar que els infants i de retruc les seves famílies estan contents amb el que han trobat a catequesi, amb el que estan aprenent sobre Jesús i de com viure com Ell ens proposa.Com diu l’himne de la catequesi, Jesús ens ensenya a estimar i amb Ell trobem un camí de felicitat.Ens retrobarem el curs vinent per seguir avançant en aquest camí.

Bon estiu a tots!, i recordeu que a la parròquia ens seguim trobant tots els amics de Jesús al voltant de la seva taula!

Carme Guinart i Teresa Baqueró (catequistes de 1r)