MISSA DE FESTA MAJOR 2022

Una vegada més, hem celebrat el dia del nostre patró, Sant Andreu, patró de la parròquia i del poble. Per això el celebrem amb una missa en la que participa la comunitat parroquial i tots els veïns i veïnes, membres d’altres comunitats parroquials del nostre arxiprestat. Una missa en la que tots ens sentim família, membres d’una mateixa gran Comunitat Pastoral de Sant Andreu, units per la fe i pel baptisme.

Recollim alguna crònica de com la van viure algun dels assistents i unes quantes imatges:

Un any mes hem gaudit a la nostra parròquia de la Missa Solemne de Festa Major en honor de Sant Andreu, aquest any presidida pel Vicari episcopal Mn. Juanjo Rodriguez.

L’inici de la missa ha estat precedida de la sonora arribada dels elements de cultura popular del nostre poble a l’església com son els gegants i el Colomí, acompanyats del trabucaires. Un cop dins s’han afegit a la celebració l’esbart Maragall i la coral Capella Gramalla, que han intervingut durant l’ofertori. A destacar també l’acompanyament musical del grup de guitarres que habitualment podem gaudir en les misses de dissabte.

Ha estat un goig el poder veure la munió d’andreuencs i andreuenques de totes les edats que hem celebrat plegats a traves de la pregària una festivitat tan important com es la de Sant Andreu apòstol. Un dels actes mes emotius ha estat poder gaudir del primer ball del Colomí davant del nostre patró, així com el ball dels gegants Andreu i Colometa i del ball de rams, en el moment de l’ofertori, per part de l’Esbart Maragall.

Rosalia Dolz (Parròquia de Sant Andreu)

Al so de les campanes, es va congregant una munió de persones, que acaben omplint a vessar la gran nau de l’Església de Sant Andreu, el vespre del dia 30 de desembre de 2022, festa del Patró de la antiga Vila i ara Barri de Barcelona, per assistir a la Missa de Festa Major.

Presideix la cerimònia el Vicari Episcopal i l’acompanyen el Rector, el Vicari i el Diaca de la Parròquia i una nodrida representació de preveres: els rectors de les altres parròquies de l’arxiprestat, i altres rectors de diferents procedències.

En la seva primera intervenció, el Vicari Episcopal, Juanjo Rodríguez sdb, ens transmet la salutació del Cardenal Arquebisbe, Joan Josep Omella, i la seva pròpia felicitació al barri de Sant Andreu amb motiu de la seva Festa Major.

A continuació fan entrada a l’església la colla de geganters amb “L’Andreu i la Coloma” i “L’Estol del Colomí”, que aquest any s’estrena com acompanyant dels gegants del barri. Tots ells es dirigeixen a la part central, davant l’antic altar, on realitzen la seva “dansa tradicional” acompanyats pel so de les gralles i tambors.

Seguidament entren els components del “Esbart Maragall” que interpreten uns dansa tradicional catalana, abillats amb els vestits tradicionals i acompanyats per la seva colla de músics.

Ambdues actuacions, tant dels gegants i el colomí, com del grup de dansa, acaben amb unes paraules de salutació dels seus representants, que son acollides amb forts aplaudiments pel públic que omple l’església.

Després de les salutacions i aplaudiments, comença la part litúrgica de la Missa de Festa Major amb la participació, de tots els preveres assistents, i acompanyats, pel que fa a la música i cants, pel grup de músics de la Parròquia i per la coral “Capella Gramalla”.

Acabada la missa es canten els gojos de Sant Andreu, entonats i dirigits per la Carme Guinart, i seguits pel tot el poble present.

En el comiat, se’ns convida a tothom a la degustació de una excel·lent “coca de Festa Major” a les portes de sortida de l’església.

Ha estat una celebració molt viscuda i participada, senyal de la bona relació i convivència entre les persones del nostre barri.

Joaquim Sellés (Parròquia de Sant Josep Manyanet)