2a Assemblea de la Comunitat Pastoral de Sant Andreu

Diumenge ens vam trobar les 6 parròquies de la Comunitat Pastoral de Sant Andreu, per compartir i debatre quins passos hem d’anar fent per avançar com a Comunitat Pastoral. Ho vam fer a la parròquia del Bon Pastor.

Va ser bonic retrobar-nos, un cop més, amb amics de les altres parròquies amb qui hem compartit molts moments de pregària i de tasca pastoral.

Vam començar, després de l’acollida i la benvinguda, amb un moment de pregària que com que era el diumenge de la Trinitat estava centrada en aquest Déu que és comunitat d’amor, que és qui Estima, l’Estimat i l’Amor i que ens anima a ser comunitat, Església que camina com a Poble de batejats, sinodalment i en comunió amb els altres.

A continuació vam recordar quines van ser les prioritats pastorals per al curs 24-25 que van sortir de la 1a Assemblea i vam compartir com s’havia treballat en cada una d’aquestes:

  1. Formació en primer anunci: S’ha creat un primer equip motor que serà el primer a formar-se en el projecte cuatro40 de l’Acció Catòlica General i després ho anirà transmetent. El cuatro40 és una proposta d’evangelització que ens ajudi a renovar la nostra vida de fe, personal i parroquial.
  2. Crear canals de comunicació: Es va crear una comissió formada per 5 persones de parròquies diferents i aquesta comissió ha obert un Canal de WhatsApp, ha compartit un calendari de Google, ha obert un compte d’Instagram i està treballant en un blogger de la Comunitat Pastoral per tal que tots tinguem a l’abast la informació comuna i particular de cada parròquia i no ens trepitgem els uns als altres en la mesura del possible. També va fer un concurs de propostes de logotip i el guanyador, que ens identificarà des d’ara, es va presentar a la mateixa assemblea.
  3. Dinamització de joves: S’han fet dues trobades i n’està prevista una tercera. El primer objectiu és prendre consciència de les diferents realitats que impliquen els joves i que es vagin coneixent entre ells. Valorar la diversitat de carismes.
  4. Pregàries comunitàries: Vam posar sobre la taula els diferents moments que hem compartit espais de pregària com a Comunitat Pastoral i com tots ens podem sumar al que es prepara a cada parròquia.
  5. Trobades per àmbits o àrees pastorals: En aquest punt vam haver de reconèixer que no s’hi ha treballat, en la majoria dels casos, i per això el treball en grups de l’assemblea es va fer sobre cada una de les àrees.

Aquest treball en grups, per àrees pastorals, pretenia ajudar-nos a prendre consciència de la realitat actual i pensar en accions concretes a fer durant el curs 25-26 per avançar com a Comunitat Pastoral i en el treball en comú. De les aportacions de cada grup, en sortiran propostes que el Consell Pastoral de la Comunitat Pastoral vetllarà perquè tirin endavant.

Després del treball en grups i la posada en comú, el Juanjo Rodríguez ens va fer una breu explicació dels canvis territorials i pastorals que promou l’arquebisbat per al curs vinent. A més de treballar i refermar les Comunitats Pastorals (conjunt de parròquies), caldrà que ens coordinem també en arxiprestats (conjunt de Comunitats Pastorals), amb l’objectiu de treballar més sinodalment, amb més participació del laïcat, compartint els recursos i apropant el bisbat i les seves delegacions i secretariats a tot el territori, parròquies i persones.

El més important d’aquesta tarda de diumenge, ha estat el bon clima, realment de fraternitat, les ganes de compartir i millorar. La presa de consciència de les dificultats de canviar la manera de fer, el problema de l’envelliment de les nostres comunitats, etc. Però mantenint l’esperança i les ganes de continuar treballant. Ja no s’hi val a dir, sempre ho hem fet així o la meva àrea funciona… hem de ser més humils i entendre que compartint i preparant les activitats amb altres, podem millorar i si realment ho fem tan bé, podem ajudar a altres parròquies o comunitats.

Segur que l’Esperit ens ajudarà a treure profit d’aquesta trobada, créixer en comunió i millorar la nostra missió pastoral. Continuarem treballant perquè així sigui!

Teresa Baqueró

Sant-Andreu-Paolomar

Altres notícies de la Parròquia

Contacte

Campanas-Parroquia-Sant-Andre-Barcelona