Cantem per la Pau

Cada any els escoltes i guies d’arreu del món comencen a treballar en el seu projecte més internacional, la Llum de la Pau, quan s’acosta el Nadal. Els escoltes i les guies d’Àustria viatgen a Betlem (Cisjordània) i encenen una flama per transmetre-la arreu del món desitjant un món en pau. Aquest any no serà així.

Aquest any hem de viure la Llum de la Pau amb infants i joves patint a Palestina. La Franja de Gaza és atacada per part de l’exèrcit israelià des de fa setmanes i milers d’infants i joves viuen en la immensa vulnerabilitat. Enguany no es recollirà la Llum de la Pau a Betlem, agermanant totes les comunitats, amb la perspectiva d’un món millor i en pau. Malauradament, enguany arribarà la llum de la Pau des d’Àustria, al centre d’Europa, on els escoltes i guies l’han mantingut viva tot l’any amb l’esperança que el conflicte israelopalestí es resolgui com més aviat millor.

Això sí, un any més, a Catalunya s’organitza un acte per repartir aquesta flama arreu del nostre territori. Aquest any, l’acte se celebrarà a la plaça de l’Abadia de Montserrat, al Monestir de Montserrat, el diumenge 17 de desembre a les 17 h. Mn. Toni hi serà, per baixar el fanalet amb la Llum de la Pau a la nostra parròquia.

És una eina per prendre consciència del món on vivim, com es viu i què ens agradaria canviar. A la  KTquesi viuran la celebració de Nadal a partir d’aquesta Llum de la Pau, que podran endur-se a casa amb petits fanalets per continuar escampant la Pau en les seves famílies i al seu entorn. També des del grup de litúrgia us volem proposar una manera de fer arribar a més gent la Llum de la Pau. Després de les misses del cap de setmana entre el 23 de desembre i el 7 de gener sortirem a la porta de l’església amb el fanalet de la Llum de la Pau a cantar per la Pau, de portes enfora, per fer arribar a tothom el nostre desig de Pau al món.

Equip de litúrgia