Amb goig, celebrem Sant Andreu

“Vetlleu per la pàtria mia,
que per patró us escollia:
Sant Andreu de Palomar”

Amb aquesta tornada dels Goigs del nostre patró, cantants amb tota joia i solemnitat, finalitzàvem dijous passat, 30 de novembre la nostra celebració de Festa major en honor de Sant Andreu.    Va ser una Eucaristia ben viscuda i alegra,  amb participació de les sis parròquies que conformem el nostre Arxiprestat i actualment la nova Comunitat Pastoral de Sant Andreu.

Van ser presents alguns representants del nostre Districte i del Municipi, encapçalats per l’actual Regidora, Marta Villanueva.  Així com també membres de les diverses entitats culturals, socials i esportives del nostre poble de Sant Andreu.  A tots i totes els agraïm la seva presència institucional i la seva participació en la celebració del nostre patró.

També volem agrair la participació activa de l’Esbart Maragall, de la Colla de Gegants i del Colomí, de la Capella Gramalla, dels músics de la Parròquia i del Grup de Campaners.  Tothom hi va posar la seva per fer una celebració joiosa de la nostra tradició, la nostra història i la nostra fe.

Ens hi va ajudar també l’ homilia de Mn. Robert Baró, director del Museu Diocesà de Barcelona, que va presidir l’Eucaristia.  Les seves paraules van suggerir un viatge per les terres i les persones que han teixit Sant Andreu al llarg dels segles, creant sempre un sentit de poble i de comunitat.  L’apòstol Sant Andreu, acollint la invitació de Jesús es va embarcar en una història de servei i d’entrega a les persones, a la qual continuem convidats els cristians del segle XXI, en el poble de Sant Andreu de Palomar dels nostres temps.

L’Eucaristia és sempre acció de gràcies;  i en aquesta celebració de Sant Andreu tots els assistents vam poder donar gràcies de la pròpia història, del present que ens uneix, i del futur que volem millor per a tothom.

La coca i el vi dolç van ajudar a allargar la celebració una estona més, cosa que ens va permetre saludar-nos, retrobar-nos amb tota una colla de veïns i veïnes, i també una bona colla de capellans amics de Sant Andreu.

Bona Festa major !

Mn. Toni Roman