TESTIMONI DE L’IÑAKI ALEGRIA

El dia 11 de febrer l’Iñaki Alegría va venir al grup de joves a compartir la seva experiència com a metge pediatra a Etiòpia. Ens va transmetre la seva preocupació per les desigualtats i falta de recursos que hi ha a les poblacions més pobres, i ens va explicar tot el que havien aconseguit a l’hospital en què ell treballa: com van passar d’estar a punt de tancar les portes a tenir una plantilla de 9 metges. Amb aquest projecte, Iñaki i els seus col·laboradors pretenen ensenyar a la població a tenir uns hàbits més saludables, formar a nous infermers/es i, cada vegada, ser capaços d’atendre a més pacients.

Aquest diàleg ens va fer obrir els ulls a les injustícies que no només hi ha al 3r món sinó també en la nostra ciutat, Barcelona. Queda pendent el nostre treball personal, la nostra reflexió sobre el que podem fer cada un de nosaltres.

Grup de joves