2a Trobada Sinodal

El divendres 1 d’abril es van trobar un bon grup de persones de la comunitat parroquial, per continuar avançant en el treball proposat de cara al Sínode 2023.

Partint dels punts que es van recollir de les enquestes i de la primera trobada sinodal, es va intentar destacar allò que es considerava més important i afegir allò que es trobava a faltar, sempre intentant concretar.

Hem agrupat les idees en tres blocs, un que recull els punts que fan referència a l’Església, un amb els aspectes en què la nostra comunitat parroquial pot millorar i un tercer bloc sobre allò que és més personal, individual de cadascú:

Sobre l’Església:

• Ha de ser més transparent, pel que fa a la pederàstia i la corrupció… ; més democràtica; més pobra.
  • Ser Església més profètica i  denunciar les injustícies vinguin d’allà on vinguin;  ha de ser més oberta als nous signes del temps.
  • Potenciar la participació dels laics a l’Església. Saber-nos corresponsables i prendre part activa… Ser poble de Déu de ple dret.
  • Ens cal una Església en què la jerarquia sigui més propera a la gent i, a la vegada, que els laics siguin corresponsables en la marxa de les parròquies, de l’Església.
  • Cal replantejar els serveis ministerials a l’Església: el paper i la responsabilitat de la dona, que sigui reconeguda, no discriminada, que es pugui ordenar, es troba a faltar la sensibilitat femenina a l’Església; el celibat en el cas dels capellans, que pugui ser opcional; potenciar els ministeris laicals.
  • Que el resultat final del treball del sínode, es retorni a les parròquies per poder seguir treballant perquè la sinodalitat sigui un fet.

Sobre la nostra comunitat parroquial:

• Sentir-nos família.  Créixer en consciència de Comunitat.
  • Acollir millor els que venen de fora.
  • Saber descobrir la riquesa de la diversitat a l’interior de la Comunitat: Comprendre i respectar qui no pensa com nosaltres. Acceptar la diversitat, respectar, no jutjar.
  • La formació dels laics és molt important per fer-nos corresponsables i participar en les decisions.
  • El fet d’haver posat una bústia perquè la gent faci arribar propostes, suggeriments…, està en la línia de la sinodalitat.
  • Treballar i conèixer la Doctrina Social de l’Església.
  • En les decisions arribar a consensos.
  • No tancar-nos com a comunitat, sortir a fora perquè siguem Església en sortida.
  • Es proposa un petit curset sobre els fonaments de la nostra fe i com donar raó d’ella.
  • Preocupa l’anonimat de molta gent que només ve a missa. Com podem deixar de ser anònims?
  • Proposar-nos petites accions per obrir més la Comunitat: que les persones més implicades fem el gest d’anar cap a d’altres i animar-los a fer un pas més en la participació.
  • Recollir les aportacions d’aquesta 2ª Trobada sinodal i fer-ne una 3ª: No deixar que s’adormi l’esperit del Sínode.

Sobre les actituds personals:

• Tenir més present la importància de Jesús i viure més l’Evangeli. Viure més el què creiem;  ser més autèntics.
  • Escoltar més, saber escoltar.
  • No amagar-nos, no amagar la nostra fe. Manifestar-nos com a creients sense por.

Recordeu que com a pas endavant en la participació de tots, teniu una bústia de suggeriments a l’entrada de la parròquia o un botó en la web, perquè tothom hi pugui deixar els seus comentaris o propostes.