El dissabte 13 d’abril, vam poder fer la Sortida Parroquial a la Seu d’Urgell, aprofitant la bona acollida d’aquesta proposta per part del Bisbe i copríncep d’Andorra Joan-Enric Vives i Sicília.

La visita va començar a les dependències del Seminari Conciliar amb unes paraules de benvinguda, una introducció històrica per part del Bisbe i la visita guiada a la Capella del seminari.

Tot seguit ens traslladàvem passejant pels carrers porxats dels Canonges i casc antic cap al museu de la Catedral romànica de Santa Maria d’Urgell.  Aquí, el secretari del bisbe ens va donar unes pinzellades dels elements més significatius que s’exposen, com per exemple unes 14 pintures a l’oli sobre tela dels patriarques i profetes de l’Antic Testament.

Una passejada pel claustre ens va permetre entrar a l’atmosfera prèvia a l’interior de la catedral. Aquí el Bisbe va prendre la paraula i ens va alliçonar sobre la història de les diferents catedrals que havien existit en aquest emplaçament, així com l’explicació del significat de la paraula “Catedral”.

A continuació, van poder visitar exteriorment i interiorment la joia de la corona: el “Palau Episcopal”. Tal com ens va indicar el Bisbe i copríncep d’Andorra, entràvem en territori andorrà. En aquest edifici, els ambaixadors presenten les seves credencials al  copríncep d’Andorra, i a manera de representació teatral i acompanyat dels nens que van fer d’actors, vam poder fer-nos una idea de com son aquestes visites diplomàtiques. Posteriorment, vam passejar per les diferents dependències i salons, tots ells amb unes vistes privilegiades sobre la serra del Cadí, ja que aquest palau fou edificat sobre les antigues muralles de la Seu d’Urgell.

Acabada aquesta visita, ens vam dirigir cap a la Residència de les Germanes de la Sagrada Família d’Urgell a on ens van atendre molt amablement i ens van servir un bon dinar. Acabat aquest, vam fer entrega d’uns presents al Bisbe i a la Germana Superiora d’agraïment per l’acollida.

Per fer pair el dinar, vam sortir al pati de la residència a on vam tenir un temps de convivència tot cantant plegats.

Com a final de la sortida, ens vam dirigir cap a l’església de la residència a on estan les restes de la beata Anna Maria Janer. El Bisbe va tenir unes paraules dirigides als nostres cors, acabant amb el Pare Nostre i la pregària a la beata.

Un dia fantàstic de convivència i germanor de la nostra comunitat parroquial de Sant Andreu de Palomar.   Ja esperem la propera amb ganes !

Esteve Cabré