ROMERIA ARCIPRESTAZGO SANT ANDREU – 2023

Un any més, ja en van més de quaranta, ens hem aplegat feligresos de totes les parròquies arxiprestals al voltant del monestir de Montserrat. Tres dies de convivència, d’activitats lúdiques i pastorals, de trobada amb la nostra venerada Moreneta, de germanor en definitiva sota el lema “Estel dels pelegrins”

Iniciada divendres amb l’arribada dels allotjats a les cel·les de l’Abat Oliva, tota una colla que gaudiren del cap de setmana complet, amb clima esplèndid, al voltant de l’Abadia. Continuada pels marxaires citats a dos quarts de cinc de la matinada de divendres a dissabte a la plaça Karl Marx, caminada amb versió completa i versió curta des de Vacarisses; prop de 40 pelegrins en moviment, pregant i convivint al llarg de 51 km; molt ben acompanyats pels nostres guies i l’equip de suport amb 2 cotxes que anàvem trobant en punts concrets, oferint-nos aigua per a les cantimplores, les bosses individuals amb roba i menjar, suport anímic i acompanyar algú si no podia continuar.

Dissabte arribada de la resta d’estadants a l’Abat Oliva i dels infants i monitors del MIJAC, alguns amb el cremallera, d’altres pujant a peu la muntanya molt meritòriament. Després de la tradicional benvinguda als marxaires arribats puntualment amb un mos i beguda calenta, la Vetlla de Pregària a la Basílica seguint els cants del Llibre Vermell de Montserrat, moment col·lectiu davant la Mare de Déu, Jesús Nostre Senyor i Déu Pare per a presentar-los les nostres oracions, els nostres neguits i les nostres peticions en fraterna sintonia.

Un cop arribats diumenge els dos autocars de les diferents parròquies, ens trobem a dos quarts d’onze en grup per a assistir a la Missa Conventual, moment cabdal de la Romeria. Fins a l’hora de dinar, l’habitual xerrada, entranyable i formativa, aquest any a càrrec d’en Oriol Jara, jocs per a la quitxalla del MIJAC i temps d’esbarjo per a la resta.

El Comiat a la Basílica posterior a l’àpat del migdia és el darrer acte litúrgic als peus de la Moreneta, ‘Estel que ens dóna llum i no ens abandona. Per acabar, no pot faltar la gran rotllana de L’Hora dels Adéus i la foto de grup a les escalinates.

Una convivència de tres dies possible gràcies a la feina discreta d’una colla d’organitzadors amb la parròquia de Sant Pacià aquest any al davant i, cal dir-ho, la incansable feina d’en Quim Pujol.

Ens trobem a la propera Romeria.

BON NADAL A TOTS!!!

FELIÇ ANY NOU!!!